Små sjuk denna veckan

Det va ett tag sen jag skrev sist men det har inte hänt så mycket. Förutom att jag var på förberedande mötet igår och efter det träffade jag narkosläkaren. Efter att jag nästan blivit ivägskrämd på mötet med dietisten så blev jag lugnad nu när jag träffade avdelnings sköterskan. Det blir en omställning både i kost och tänkande så klart men ambitionen är att jag om mellan 12-18 månader efter operationen har stabiliserat mig så pass bra att jag kan äta en normalportion mat. Man ska inte kunna se skillnaden på en människa som gjort operationen och en som inte gjort det. Det känns faktiskt rätt bra att veta. Frågade om restriktioner när det gäller dricka och man ska dricka en 30 minuter innan man äter och 20 minuter efter däremellan ska man låta bli. Annars dricker man sig mätt istället för att få i sig den maten man behöver. Jag passade på att fråga hur mkt man går ner och då sa hon 35% av den vikten man väger på operationsdagen och 50% dom första 3 månaderna. Så det kommer bli en stor förändring rätt tidigt. All övervikt kommer inte försvinna men det är där min jäklar anamma får komma in. Får komma igång med promenader och vattengympa så fort jag bara kan efteråt.
Rekomendationen eller måttstocken jag ska gå efter hädanefter blir:
Frukost
Fika
Lunch
Fika
Middag
Fika
Blir en massa fika ;) nä skämt och sido det blir en frukt eller grönsak som fika bara man får i sig något som ger en lite energi =)


==========>UPPDATERAD<==========

Postat av: syster

vem sandra pratar alla om, de är inte mig va X) hänger inte med

2009-04-26 @ 22:54:37

Svar:
Nej det är inte du det behöver du inte oroa dig för.
2009-04-27 @ c:a 20:43:50

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0