Efter 3 veckor

Ja nu har 3 veckor gått och inget känns lättare. Känns som jag stannat lite i viktnedgången också men har sammantaget nu gått ner 8 kg så jag ska inte klaga ändå. Men tycker fortfarande inte att det syns nånstans men har nu fått höra att magen ser lite mindre ut och att ansiktet fått en lite tunnare form eller hur man nu ska uttrycka sig. Har pratat med läkarna om att jag tycker flytperioden är extremt jobbig och har fått lov att börja "fuska" så jag har provat att äta puré mat och vanlig mat redan och det har gått bra. Men jag flyter fortfarande till större del. Men nu när jag vet att det går att äta mat så är målet att gå över till maten på gång. Men som sagt det blir bara ett mål om dagen som är puré än så länge å ett som är vanlig mat vågar inte gå för fort fram.

Mitt nuvarande problem är medicinerna eller ja det är egentligen bara en av medicinerna jag stör mig på. Dulciviten gör mig riktigt spyfärdig. Det är en tuggtablett som jag ska två gånger om dagen vilket jag gör men jag mår också dåligt två gånger om dagen också. Jag har inte kräkts av dom än men det är för att jag tvingar mig att inte göra det. Har en flaska vatten i hander samtidigt som jag tar tabletten och är snabb som tusan med att dricka efter jag svalt det jag tuggat i mig så jag inte får upp det igen. Jobbigt som attan ska fråga läkarna om det går att få den i vanlig tablett form istället för tuggtablett sväljer hellre en massa tabletter än tuggar...

Kommentarer
Postat av: sarah

hehe va kul att du kan fuska me maten (purén) ;) jo klart jag finns här gumman de vet du :) jo men bara att vi höras av till lör o ser hur de blir :) ni e välkomna i varje fall :) hualigen tugg tab. is not the shit blä förstår att de e spyfärdigt hoppas de finns i vanlig tab.form så du slipper må illa. ha de bästa gumman ! puss /Sarah

2009-06-03 @ 20:14:00
URL: http://metrobloggen.se/sazzzy/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0